2018. június 15., péntek

Madeira - Pico do Arieiro - Pico Ruivo túra 1. rész

A sok fénykép miatt két részesre bontom le ezt a napot.

Május 11.

Az egész utazás alatt és már előtte is, lestük napjában többször is az időjáráselőrejelzéseket, hogy mikor lehet egy viszonylag felhőtlen, melegebb napra számítani, ami szélcsendes is. Ilyen szinte sosem akart jönni, így muszáj volt egy napot választani, amelyiken egyszerűen legalább esőt nem jeleztek, a többi meg lesz, ahogy a lesz. A mai nap tűnt a legjobbnak, és ha tovább várnánk, akkor lehet, hogy rosszabbodik az idő és teljesen elszalasszuk ennek a túrának a lehetőségét.
Ez a túra leírhatatlanul gyönyörű és kihívás is, mert elég kemény. Semmiképpen nem akartuk kihagyni.
6-kor kelünk fel, és 7-kor indulunk el és még sötét van kint. A Funchal körüli utakon kissebb dugókba keveredünk és így fél 9-re érünk fel a Pico do Ariero csúcsra. Útközben egyre jobban nyelnek el a felhők, de érezzük, hogy a fejünk felett egyre vékonyabb, világosabb a réteg, míg át nem törünk rajtuk és felettünk a kék ég, alattunk a felhőtakaró. Hurrá, jó időnk lesz.

Csupán 5 fokot mutat az autó hőmérője, ha szél éis fúj, meg fogunk fagyni...de ahogy a napos időben közeledünk a célunkhoz, már felkúszik 11 fokra a hőmérséklet. Egy nagy parkolóba érekzünk egy radarállomásnál, innen indul 1.818 m-ről a 11,5 km hosszú (oda-vissza) túra a Pico do Areiro é a Pico Ruivo (1862 m) csúcsa között. A mindössze 54 m magasságkülönbség a két csúcs között egy viccnek tűnik, de sajnos ez a túra egy hullámvasút. Előbb le, majd fel és megint le és megint fel és így továbbb...megy, és legmélyebb pontján 1.600 méterre ereszkedik le. Ezek a fel-le szakaszok szintkülönbségben összeadódva összesen 1.300 métert adnak ki! Tehát hiába, hogy csak a két csúcs szinte egy magasságú, összesen 1.300 métert kell megmásznunk, ami nem kevés. Csak két autó parkol és egy pedig egyidejűleg érkezik velünk.

Melegen beöltözve indulunk neki és a túra egyből lefelé visz. Pár száz méter után szakad rólunk a víz és az összes meleg cuccot levesszük és elpakoljuk a hátizsákba. A panoráma leírhtatlan, akármelyik irányba is nézünk, egyszerűen lélegzetelállító és ezt a egyedi képek nem adják vissza.

Néhol brutálisan meredeken megy lefelé az ösvény és itt bizony nagyon húzzuk a szánkat, hogy visszafelé ezt felfelé hogyan fogjuk kibírni. Három alagúton is átmegyünk, ezekből kettő hosszabb, ahol lámpára is szükség van és erősen csöpög a víz a fejünkre.
Mikor elérjük azt a részt, ahonnan már csak felfelé kell menni, ennek elején brutálisan meredek fémlépcsősorok, létrák visznek felfelé. Mire ennek a szakasznak a tetejére érünk, én nem kapok levegőt egy darabig. Itt nem is fényképezek, mert nem tudok a lihegéstől, örülök, hogy élek, a visszafelé úton pórolom majd be. Azután egyenletesen meredeken emelkedő, szép ösvényen vezet tovább az út.

1. Gyönyörű helynek néz ki a képeken pedig! És ha azt mondod hogy a képek nem adják vissza a valóságot, akkor ez valami elképesztően szép lehet élőben! 💚

1. Szia.
      A képeken sokszor a hegyek saját árnyéka eltakarja a látnivalót, azaz túl sötét az a rész a képeken, míg a bevilágított helyek túl világosak és minden fotó csak egy kivágott darab, de egy körvideó adná vissza talán valamennyire, amit csináltam is egyet, de túl gyorsan forogtam körbe, élvezhetetlen és túl gyors a mozgás.
      Valóban több, mint lenyűgöző volt. Végig erre a túrára vártunk és nagyon tetszett és nagyon büszkék is voltunk magunkra, hogy meg tudtuk tenni.

2. Huuúú, ez tényleg csodálatos túra lehetett. Mikor mi voltunk fent a Pico do Arieiro-n, hatalmas köd volt és iszonyú hideg, jeges szél fújt. Esélytelen lett volna túrázni, pedig a fotóidat látva nagyon sajnálom, hogy kimaradt...

1. Igen, ettől tartottunk végig, hogy egy napon sem lesz szerencsénk, ködd nélkül és igazából, mivel messze esett attól, ahol laktunk, nem volt ahhoz kedvünk, hogy több alkalommal hajnalban keljünk és a potya próbálkozás után elmenjünk, így ezt az egy esélyt adtuk neki és nagyon áldottuk az eget a szerencsénkért.

3. Oh WOOW,csodalatos hely!Nem tudom en kepes lettem volna e megcsinalni a turat talan a fotozas szenvedelye vitt volna csak ra.

1. Ohh, tőlünk sportosabb vagy éppen csak egy piccit jobb kondicióban lévő emberek úgy írják le ezt a túrát, mintha csak a Dunaparton sétálltak volna. Mi félig belehaltunk és mondtuk utána, hogy ha csak 100 méterrel több lett volna, ott purcantunk volna ki. De másoknak meg meg sem kottyan. :-)

4. Kann nachvollziehen was du meinst, so einige Augenblicke lassen sich einfach nicht in Bilder wiederspiegeln. Man muss es einfach selbst gesehen haben. Weiß ja von hier wie die Lichteinfälle die Berge, Felsen so wie Barrancos immer anders aussehen lassen.

Eine tolle Tour.

Liebe Grüsse

N☼va

1. Ein Video wßrde natürlich alles viel besser zurückgeben, aber das ist zu viel Arbeit für mich mit HOchladen auf youtube (extrem langsam) und einbetten usw...lieber lasse ich es.
      Liebe Grüße

5. Ez fantasztikusan szép!!! Nagyon tetszik a fotók alapján és ahogy leírod kommentben.