2010. október 27., szerda

Tenerife 2010/2.

2010. október 18. hétfő

Reggel szörnyen kábán ébredek. Borús, hűvös idő fogad. Lemegyünk reggelizni. Étlapból lehet négy féle reggeli közül választani. A pincér nagyon kedves, a kaja átlagos, nekünk csak teher, mert időhöz van kötve és jobban szeretünk az erkélyünkön ücsörögve, pizsamában :-) azt reggelizni, amit jól esik.
Fél 11-kor indulunk el, még nem tudjuk, hogy hova, mert a rossz idő kedvünket szegi. Végül La Laguna városát választjuk célul, ott még nem jártunk az előző 3 alkalommal. Egyből belekeveredünk a nagy, belvárosi forgatagba, dugóba és parkolóhelyet lehetetlen találni, végül egy tér alatti mélygarázs mellett döntünk. Jó másfél órát bandukolunk a borongós, de nem hűvös időben ebben a különös városban, ahol az óváros - engem Meridára (Mexikó) emlékeztető hangulatos utcácskái - pillanatok alatt keverednek az újvilági modern nagyváros képeivel, ahol német villamos jár.

A kínai tölcséres selyemfolyondár, amit Görögországban mindig narancssárgában látunk, itt mindehol rózsaszín.

Ezek a pozsgások mindenhol megélnek.

A szép házsorok aljában kis üzletek sokasága bújik meg, ahol mindent, de mindent lehet kapni, főleg háztartási, lakásdekorációs cikkeket, ruhákat. Sok a kávézó, kis büfé jellegű falatozó. Sajnos a szürkeség nem kedvez a fényképezésnek, pedig téma van bőségesen. A parkolásért nem fizetünk sokat és fél 2-kor elindulunk dél felé, szép strandot keresni.

Elsőként El Medanonál állunk meg, és mivel itt körbejárjuk jó másfél óra hosszán át az egész partot, így máshova már nem is megyünk. Itt már kisüt a nap, és fülledt, párás hőség fogad. Nem fürdünk, csak sétálunk a parton és fotózok, fagyizunk.

Az idő gyorsan eltelik és már indulunk is visszafelé. Az Alcampoba ("verebes" otthoni megfelelője) megyünk bevásárolni. Itt hatalmas nagy friss halas pult van. Halat és garnélákat veszünk vacsorára és bevásárolunk a következő napokra elegendő élelmiszert, innivalókat is. Otthon elkészítjük a vacsoránkat. A hal „Lachsforelle” (magyar megfelelőjét nem tudom, szószerint „lazacpisztráng” – tengeri hal) és nagyon finom.

Mindketten iszonyú fáradtsággal küzdünk egész nap. Tévéznénk, de ma élő zene van a zárt udvarban, ami persze nagyon hangosan felhallatszik.

2010. október 19. kedd
7:40-kor felébredek, itt ilyenkor még korom sötét van. Csak egy órával később kelünk fel, de akkor is még éppen csak kezd világos lenni. Fura, de emlékszem régebbről is erre. Amíg nem ér a nap az erkélyünkre, addig nagyon hideg is van a kinti reggelihez, mégis kint vacogunk inkább, a látvány és hangulat miatt. Túrán gondolkozunk, de nekem nincs nagyon kedvem. M. szerint lusta lettem és ne is csodálkozzak, hogy csak nő a seggem. 😊 Van benne valami igazság. Mivel ma nagyon szép idő van, inkább strandra vágyok. Végül kiegyezünk abban, hogy délelőtt megnézzük La Orotavát, ahol 2004 óta nem voltunk (akkor pedig nagyon rossz időben, esőben) és utána strandra megyünk.

Szállásunk, a Casablanca az utcai oldalról

Kilátás Puerto de la Cruzra Orotavából

La Orotava és a Teide a háttérben

Teide

A csodaszép és varázslatos hangulatú La Orotavában sokkal több időt töltünk el, mint terveztük és közben gyorsan húzódnak (az itt minden délutánra kialakuló) passzátfelhők a hegygerincen lefelé, felénk. Mire elindulunk innen, már annyira beborul, hogy nem éri meg strandra menni máshova, így inkább a szálloda medencéjéhez megyünk le, ahol nagyon kellemesen el lehet lenni. Idáig nem érnek el a felhők, így itt éget a nap. Nagyon élvezzük az úszást, a napozást, a pihenést, a nyári meleget a tél kezdetekor.

Képek La Orotavából:

2 órát maradunk és utána lesétálunk a városba halat venni vacsorára. Két rózsaszín Sama nevűt veszünk. Fél 6-ra megyünk hátmasszázsra a nőhöz, akinél már az elmúlt években is voltunk. Kellemes, de most nem találom olyan nagy számnak, mint korábban. Utána elkészítjük a finom vacsoránkat, a Sama a legfinomabb húsú hal nekünk, egyben kijönnek a gerincével a szálkák és egy milligramm zsír sincs benne, szín hús és isteni íze van.

Utána tévét nézünk (az évek során kicserélték plazmatévére és legalább tíz német adót lehet fogni). Itt nem szeretünk este a városban sétálgatni, mint Görögországban, meg hideg is van este rendesen.