2010. szeptember 26., vasárnap

Salzburger Land 2.

2009. június 16.
Korareggeli kép a szállás erkélyéről, majd fél órával későbbi:

A környéken rengeteg fafaragóműhely van, és ilyesmiket készítenek:

7:30-kor kelünk, a tulaj hoz fel reggelit, amire igazából nem lenne szükésgünk, mert egyedik vagyunk (nem eszünk lekvárt, nem eszünk vajat, én nem iszom kávét, csak felvágottat és sajtot akarunk). Végül kiegyezünk hat zsemlében (négyet a kirándulásokra pakolunk mindig) és kávéban, sonkában, sajtban. Minden nap este megbeszéljük, hányra kérjük a reggelit és a nő felhozza tálcán és otthagyja nekünk a konyhaasztalon. Borult az ég, ezért ma olyan programot terveztünk, ami esőben is kivitelezhető. Előbb visszafelé autózunk, amerről tegnap jöttünk, mert tegnap már nem fértek bele ezek a dolgok a napba. Sankt Johannnál van a Liechtensteinklamm, ez is nagyon jól ki van táblázva. Kicsivel 10 előtt érünk oda, csepereg az eső, a parkolóban mi vagyunk az egyetlenek, a belépő fejenként 4 Euro.

A szurdok varázslatos, mint mindig, ezért is imádjuk az ilyen hasadékokat felkeresni, mert elképesztő élmény a víz kivájta szűk sziklahasadékban fapallókon végigmenni. Sajnos a sok eső miatt most nem olyan azúr zöld a patak vize, mint a képeken, hanem koszos barna. A hasadék végén kitágul kisebb szurdokká és ott egy hatalmas vízesés zúdul alá. Itt már esik az eső. Mire visszaérünk a parkolóba, az már úgy tele van, hogy egy szabad hely sincs, és alig találjuk meg a saját autónkat.

Ezután Bad Gasteinba megyünk, útközben nagyon erősen szakad az eső, nincs reményünk, hogyan szállunk így majd ki és nézünk meg bármit is. Az idő kegyes velünk azonban, pont Bad Gasteinba érve eláll az eső. Csak parkolóházban találunk parkolót. Ez nagyon fura város.

Meredeken épült, háza csicsás villák, barokk stílusban, mind arról árulkodnak, hogy ez a gazdagok üdülőhelye. Mi a vízesés miatt jöttünk ide, mely a város közepén a házak között zúdul alá. A sok esőtől természetesen ma extrém erővel. A parkolás fél órára 50 Cent, de egy órára már 2 Euro. Mi a fél órát éppen csak két perccel lépjük át, így már 2 Eurót fizetünk.

Ezután elindulunk a hazafelé vezető úton, ahol Taxenbach településnél lekanyarodunk az ismét jól kitáblázott Kitzlochklamm felé. Ez egy hasonló szurdok a reggelihez, csak másmilyen a felépítése. Belépő itt is 4 Euro/fő. Ennek az elején van egy nagy vízesés és az elején szélesebb, azután szűkül össze és a pallók bevezetnek egy sziklaalagútba, majd fel magasra az egészen szűk sziklafalak közé.

Nagyon tetszik ez is. Az eső hol esik, hol nem, ez már csak ilyen nap. Nagy valószínűséggel itt ránthattam ki a fülemből a nagy aranykarikám, aminek hiányát csak két nappal később veszem észre, és a fényképeket visszanézve itt volt utoljára a fülemben.
Szóval sok szerencsét aranymosók!

Kicsivel 4 után már haza is érünk és nincs több tervünk erre az esős időre, mivel nagyon álmosak vagyunk, lefekszünk egy órára, ezután vacsorázunk és elmegyünk Kaprunba megnézni a felvonók árait, valamint a víztározó tavakhoz szervezett kirándulások árait. Nagyon lehűlt az idő, csupán 13 fok van! Fél 8-kor ismét otthon vagyunk és zuhanyozunk (megint csak langyos vízzel), mivel az erkélyhez túl hideg van, a konyhában társasozunk.